torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen!!

Idag är det Våfflornas dag, så om du heter Våffla så borde du vara glad. Nej men hurra för våfflorna, fast pannkakor är godare ...
Men ja, hur fira man en våffel dag? jo man äter våfflor.
Gjorde det innan som kvällsmat, och jag skulle nog inte gjort de. För tänkte vara "normal" och äta grädde. Men jag är ju lite känslig för mjölk och sånt så ... gissa vem som har ont i magen? :D

Men jag har gått och tänkt idag på just våfflor och pannkakor, vad är egentligen skillnaden på dom?
Förutom formen och så, och kanske hur man äter dom. Man brukar ju ha socker på pannkakor ibland, men det kanske finns folk som har det på våfflor också.
Men jag kom fram till att skillnaden är nåt i smeten, min teori var att man använde vatten ist för mjölk i våfflor. Och det var inte direkt rätt. Men jag har ju inte precis MVG i hemkunskap.
Men skillnaden är att i våfflor använder man inte ägg och det gör man i pannkakor.


Och idag är det även premiär för den nya serien "Kungafamiljen". Såklart har jag lagt upp den på Dagens länk

Dagens länk

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall