lördag 22 maj 2010

Tips, nervositet


Tänkte att det var dags för lite tips nu igen. Det var ju ett tag sen som jag gav mina underbara tips.
Tipsen idag handlar om nervositet. Själv blir jag nervös väldigt ofta. Mest är det när jag ska träffa folk elr muntliga redovisningar. Nog om ego Pangis, här får ni tipsen. Hoppas de hjälper.

- Andas lungt och försiktigt. Jag brukar försöka andas sakta, men det slutar med att jag glömmer bort att andas helt.
- Tala långsamt.
- Drick vatten
- Öva dig på det du ska säga. Ja alltså om det är redovisning elr om du bara ska söka jobb.
Titta precis över huvudena på de som sitter längst bak, så ser det ut som att du har ögonkontakt, fast du inte har det. Och igen, om det är redovisning.
- Tänk på nåt annat.






Dagens länk

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall