lördag 15 augusti 2009

Drugs!

Som de flesta vet är jag vegetarian och har varit det i 4 år nu och jag räknar mig faktiskt inte som vegetarian längre utan som normal, och alla som äter kött är onormala enligt mig. Men jag vet att jag har fel men det är ju bara så som det är i min lilla värld. Jag har inga direkt problem med folk som äter kött, Tobbe äter kött och det accepterar jag bara jag inte behöver äta kött. Men det måste jag ju nästan om jag blir gravid. det är la inte bra att ta massa tabletter när man är gravid? Ungen blir ju värsta knark ungen, "måste ha tabletter!".
Men så har jag ju oxå levt på bara mackor i 2 nästan 3 år, tack prästängsskolan, och det är ju inte bra att leva på endast ostmackor och cola. Och det är nu jag inser att jag har skadat mig själv ganska mkt, att vara vegetarian och bara äta ostmackor har sina nackdelar.

Jag har brist på massa saker och jag är medveten om det men jag har inte gjort nåt åt det innan för har inte kännt nåt, jag har blundat för det. Men nu försöker jag faktiskt skärpa mig. För ett bra tag sedan klagade jag på att det isade i armarna, elr jag tyckte att det kändes så. Det känns hemskt och gör ont, tro mig.
Sen började jag äta tabletter med magnesium och kalcium i och det blev bättre. Men det tänkte jag inte på då. Nu har jag inte ätit dom tabletterna på ett tag och igår kväll och idag så började de isa i armarna jätte mkt och fick typ kramper i armarna, om man nu kan kalla de så.
Så jag sökte på google på magnesium och där hittade jag lite saker om magnesium
"Symptom vid brist:
Brist är ovanlig. Symtom kan vara: muskelsvaghet, kramper, hämmad tillväxt, nervproblem, beteendestörningar, störningar i hjärtfunktionen, trötthet, irritation, dålig aptit och för högt blodtryck."
Som ni fattar har jag brist på det samt kalcium, järn och zink. Säkert massa andra saker oxå. Så nu ska jag börjar med tabletter igen, mitt egna knark.

Men kom ihåg : Drugs are wrong
Dewa mata folks

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall