fredag 11 juni 2010

Beviset på att man klarar allt!

Har ni någon gång hört av lärare elr andra vuxna att ni inte kommer bli något? Ni kommer aldrig lyckas med något, och att ni är helt värdelösa.
Jag tror att de flesta har hört det.
Själv så har jag hört det i hela mitt liv. Har till och med haft lärare som inte ens vet hur jag ser ut elr att dom har mig som elev. Lite tragiskt är det allt 

Jag har tänkt en del på det här idag.
I 7'an hade jag normala betyg, några VG och resten G. Men sen i 8'an fick jag IG i allt förutom 2 ämnen. Det kan beror på att jag skolkade också. Men såklart fick jag inte någon bra hjälp med det.
I 9'an tog jag tag i mitt liv och började plugga upp allt igen så att jag kunde komma in på någon linje. Så när jag gick ut 9'an hade jag G i alla ämnen.
Men fortfarande hörde jag att jag var värdelös och inte skulle komma in på något.

Nu har jag gått ut 1'a året på handel på gymnasiet. Jag har några MVG, inga IG och jag fick ett stipendium idag.






Anledningen till att jag skrev det här är att även om folk säger att man är värdelös och inte klara något så behöver det inte vara så. Det är antagligen bara vad dom tkr, se på mig, jag har lyckats ganska bra på 2 år.


0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall