fredag 23 april 2010

Pangis sågar; Talang







Talang är programmet där man visar sin talang i TV för en jury. Och publik ofc.
Men jag tkr att programmet blir bara sämre och sämre. Kan det ha något att göra med att Juryn består till 100 % av folk som jobbar med musik?!
Ja det kan ju vara så!
Och seriöst, jag börjar blanda ihop Idol och Talang
Men det finns även andra saker som förstör programmet en del;


- Det flesta som söker till Talang, sjunger solo. Sök till idol om du har tänk sjunga solo! 
- Det vi tittare mest få se är de jävlarna som sjunger solo. Om jag vill se folk sjunga så tittar jag  ju på idol!
- Programmet är fejk, som vi läste i aftonbladet förra veckan. Bert letade upp några som skulle vara med i Talang.

Men så finns också den fantastiska Juryn (:
Som, som sagt består till 100% av folk som jobbar med musik. Jag tkr att i juryn ska det finnas folk med olika saker. Nån som kanske jobbar med musik och dans, nån med trollkonster och ja, folk med lite udda saker.

Charlotte: Använder samma fraser hela tiden, "jag tkr om din stil", "jag är intresserad av detta", "jag blev helt chockad" osv.

Bert: Om man är snygg/sexig så får man en grön bock, om man kan sjunga så gäller samma sak där. Och om han inte fattar ett enda skit av vad du gör så säger jag bara GRATTIS du har fått en grön bock.

Johan: Det känns som om han bara fjäskar för publiken.


Dagens länk

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall