måndag 9 november 2009

Självförtroende

För några dagar sen stog det på aftonbladet.se att 10-åringar är kroppsfixerade. Och det är ju inte så konstigt, med tanke på all reklam som går på tv med aneroxia smala modeller. Elr att vart man än tittar så står det "SUPER BANTNINGS PILLRET!" elr nåt liknande. Och när man ser detta så känner man sig väldigt tjock och antagligen blir man ledsen och tröst äter elr så förökser man banta ihjäl sig. Vrf inte ha tjocka modeller ist? elr mer normala modeller? Vanliga människor är ju inte så smala som dom i klädkatalogen osv. Tkr det är lite fel att det är så.

Och jag har kommit på att de flesta tonåringarna har ganska dåligt självförtroende, det finns nog många annledningar till det men en annledning som jag tror är att lärarna klagar bara på elever. Jag kommer ihåg på Prästängen alla lärare sa att jag var dålig och till och med på utvecklingssamtalen sa dom bara vad som var dåligt. Ibland sa dom något som var bra men inte ofta. Det är oxå dåligt tkr jag. Nu på Brinell när jag hade utvecklingssamtal så sa de faktiskt de som var bra och det som var dåligt, men det var väldigt posetivt. Okej de nästan bara hur bra jag var ^^

Tror att mitt självförtroende kommer att bli bättre, börjat få bättre tack vare Tobbe <3 och såklart kompisarna ^^ <3
Men dags att sova snart kanske? upp kl 6 imorn -.-
Sov gott folks (:

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall