måndag 15 mars 2010

Jobb?

Alltså vad ska man bli egentligen? Vad vill man jobba med om 40 år?
Tänk om jag t.ex. börja jobba i en klädaffär och sen om 40 år så kommer jag på att jag skulle startat ett eget ist. Då är liksom allt försent, för när jag har startat eget så är jag ju död -.- haha nej men typ.
Så hur ska man veta egentligen vad man ska bli? vad man ska satsa på?

Som ni märker är jag osäker på min framtid, nyss var jag helt säker men nu är jag inte säker på nånting längre. Elr jag är ganska säker på min egna existens.
Men asså det finns så mkt jag vill bli och göra. Och här kommer en lista på några roliga jobb.

President: Vem skulle inte vilja vara de?! Starta krig lite var som helst i världen. Man stiger upp en morgon och säger, "Idag ska jag bomba Kina".

Politiker: Bestämma massa onödiga lagar som t.ex. alla blonda ska ha kilt på Söndagar, hur kul vore inte de? Jag = nästa Fredrik Reinfeldt?

Psykolog: Det är säkert världens roligaste jobb. Bara sitta och låtsas bry sig, jag skulle kunna driva hur mkt som helst. Men då skulle jag nog fått sparken..

Eget företag: Ja om man hade något bra företag så man fick mkt av pengar så skulle det vara jätte kul. T.ex. tänk han som startade Ikea. Man är ju stenrik då!

Författare: Ja tänk att sitta hemma hela dagarna och skriva böcker. Det skulle jag klara av, sovmorgon varje dag (Y)

Mäklare: Att lura folk att köpa ett dyrt hus är nog min grejj. Man visar en familj huset och lite då och då ramlar saker från taket ner fast dom man visar det för ser de inte. Perfekt >_<

Dagens länk

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall