onsdag 12 maj 2010

Tips, verklighets baserade filmer

Bloggar lite sent idag, men jag har varit sjukt trött just nu. La mig i sängen för skulle vila 30 minuter. Men tydligen så är närmare 2 timmar, 30 minuter för mig! haha sitter här och gäspar nu, men aja ni ska få ett film tips av mig idag


Jag har sett en del verklighets baserade filmer, vissa som är bättre, vissa som är dåliga och så klart hemska filmer. Men det ska jag inte ge tips om nu. Utan på 2 VB (verklighets baserade) filmer som jag tkr är bra och/elr värda att se.


Into the wild - Den här filmen är faktiskt baserad på en bok som är baserad på en verklig händelse. Om en kille som 1990 bestämmer sig för att lämna allt han ha och resa till Alaska för att bo "in the wild". Om ni har hörtalas om Christopher McCandless så ska ni nog se denna filmen. + att skådespelaren ser ut som en snygg verision av Robert Pattison. Vilket UNDER!




The exorcism of emily rose - En skräck som är baserad på en sann historia, åååååh läskigt! Nej men den här filmen tkr inte jag är så jätte läskig, den känns mer sjuk om man tänker på att detta har hänt.
Flickan som det handlar om heter Anneliese Michel och dog 1976, så historian är ju lite gammal. Men filmen är rätt så ny. Men om man söker på henne's namn så kan man hitta sjuka videos ;)


Dagens länk

2 kommentarer:

Edward Newgate sa...

Into the wild har jag inte sett, men har hört talas om den och den verkar intressant.

När det gäller verklighetsbaserade filmer så är "Guds Stad" min absoluta favorit. En sann historia om barn och ungdomar som bedriver knarkaffärer, inte bara sann och hemsk utan sjukt häftig och underhållande också!

PangPang sa...

Into the wild är jätte bra, du måste verkligen se den. Fast den är lite halv seg i början, men den blir bara större och större typ ^^

Hmm, Guds stad har jag inte sett :O låter intressant ^^ kanske borde se den då (a)

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall