måndag 3 maj 2010

Tips, Hemofobi (fobi för blod)


Det hade hänt en olycka idag på stationen när jag kom dit.
Jag stod i rulltrappan och tänkte på hur lång jag är, (är egentligen as kort -.-), och så såg jag att det var röd färg på 2 trappsteg framför mig. Vem målar rulltrappor egentligen?! Ne det var ju inte röd färg, utan det var blod. För när jag kom upp satt det en dam i fönstret och det blödde från örat på henne, det var folk runt henne som hjälpte till och snackade med henne och jag tror att någon ringde ambulansen.

Så nu tänkte jag ger er som har fobi för blod lite tips. Elr saker ni kan göra så ni kanske blir av med det.
Lite svårt att tro för jag älskar skräck filmer, men när jag var liten var jag otroligt rädd för blod. Som tur är kom jag över det.

- Titta på en väldigt blodig film. Helst en från 90-talet, blodet i dom filmerna ser verkligen fejk ut. Och det hjälper en att tänka på att blod inte är så farligt.

- När du ser blod, tänk på nåt annat. Som t.ex att det är ketchup elr tandkräm .. med karamell färg.. (eeh?)

- Titta på bilder på blod elr nåt sånt.

Har läst att om man har en fobi så ska man inte hålla sig undan den, utan utmana det så mkt som möjligt.


Dagens länk

0 kommentarer:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Image by Aussiegall